Translate

29 jul 2013

School | 1e interview :)

Zoals beloofd, mijn interview ;)


-Hoe heet u?
Sjoerd S.


-Hoe oud bent u?
Haha, dat mag je eigenlijk niet vragen, dat is een onbescheiden vraag :D Ik ben 54 jaar.

-Ik heb gehoord dat de eindprint in *** is, waar woont u dan?
+Ik woon gewoon in *** dus dat is lekker dichtbij! De hele redactie zit hier, maar we zijn gewoon met zijn drieën, iedereen denkt dat we een hele grote redactie hebben, maar dat is niet zo. We zijn een kleine eenmans redactie, en er is er maar één van het *** Nieuwsblad en dat ben ik!

-Dan heeft u het wel zeker wel heel erg druk?
Dat kun je wel stellen ja, haha.

-Zoekt u het nieuws dan ook zelf op en gaat u er dan zelf ook heen om er een reportage van te maken?
+Ja, onder andere, ja

-Maakt u dan ook gebruik van het ANP?
Nee, dat is ons veel te duur! Daar moet je namelijk voor betalen, dat is het Algemeen Nederlands Persbureau en daar zijn wij niet bij aangesloten. Want a) het is ons veel te duur en b) het gaat meestal niet om *** en omgeving! En alles wat er in *** en omgeving afspeelt zijn wij er nog sneller bij dan het ANP. Dus kan het ANP veel beter naar ons toekomen dan andersom. Ik hou zelf mijn ogen en oren open en we krijgen veel binnen via de mail. Als mensen iets willen mededelen, ergens tegen of ergens voor zijn, als ze een nieuwe zaak willwn openen of ietsbijzonders willen gaan bouwen vragen ze dat en bellen of mailen ze daarvoor.

-Wat zou ik nig meer kunnen vragen? (was uiteindelijk toch ook een vraag ;) )
 Nou leg je de vraag bij mij neer! Hahaha! Goede journalist ben jij zeg! Dat is een hele open vraag, hoelang heb je? Haha! Nou, wat ik zou kunnen vertellen is dat ik niet als journalist ben begonnen, maar als meester. In het begin was het *** Nieuwsblad een zelfstandig blad , maar nu hoort het bij de *** courant en die geeft alle kranten uit deze regio zoals:
·*** courant
·*** nieuwsblad
·Dagblad van het Noorden
·De ***
·De koerier
·De *** ***
·Nieuw *** courant
·www.***net.nl
·*** Nieuwsblad
·*ijd en *ijd
·Zuid ***


Nou, dit was mijn eerste interview. Ik heb het in groep8 afgenomen voor een werkstuk. Ik heb uiteindelijk voor mijn hele werkstuk een 10 gekregen (happy me :D). Nu ik dit interview terug lees, zie ik foutjes en denk, oké ik maak fouten, maar hé ik leer er wel van en net zoveel foutjes die ik gemaakt heb, zoveel heb ik er wel weer bij geleerd. En misschien (lees: waarschijnlijk) heb ik hier ook wel weer foutjes gemaakt. Maar zonder fouten in het leven kun je niets leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3