Translate

3 jan 2014

Exclusief interview met Linda Nijveen

Ik ben benaderd door schrijfster Linda Nijveen om haar boek te promoten. Daarom heb ik een mini-interview met haar gehouden.
Lees verder voor het interview.

1. Waar gaat je boek over?
Over mijn verleden. Het is een autobiografie, wat voor mij een hele grote steun is.
2. Wie is je publiek en heb je een vast onderwerp voor je verhalen?
Mijn publiek is verschillend. In ieder geval mijn vrienden, mijn vriendin en mijn familie. Het onderwerp is redelijk verassend, juist omdat in het boek verschillende onderwerpen ter sprake komen.
3. Hoelang schrijf je al?
Als klein meisje schreef ik in een schrift. Ik had een grote fantasie dus begon mijn eerste verhaal met een kinderverhaal over dolfijnen die een wereldreis wilden maken. Inmiddels is dit alweer negen jaar geleden!
4. Waar haal je inspiratie uit?
Uit van alles wat er om me heen gebeurd. Een keer schreef  ik een verhaal op basis van een nieuwsbericht die ik op de radio hoorde. Dit sprak me erg aan :).
5. Hoelang heb je er ongeveer over gedaan om het boek te schrijven?
Doordat ik met privé omstandigheden in een kliniek terecht kwam, moest ik een poosje stoppen met het boek i.v.m. gebrek aan tijd. Dus in totaal, zonder de tussenstop mee te rekenen ongeveer een jaar.
6. Hoe ben je op het idee gekomen  om social media te gebruiken om te promoten?
Ik was erg actief op Social Media en zag vaak reclames voor verschillende producten en activiteiten. Dit bracht mij op het idee om dit ook te gaan doen.
7. Wanneer kunnen we je boek in de winkels vinden?
Ik hoop dat de eerste exemplaren begin mei in de schappen liggen.
8. Hoe heb je het schrijven met school gecombineerd?
Ja, door de gevoelens en gedachtens die ik op school had, schreef ik ze op en verwerkte dit later in een verhaal.
9. Ik heb tijdens research gelezen dat je op je middelbare school bij de schoolkrant  hebt gezeten, wat was daarbij je specialiteit?
Verhalen en gedichten.
10. Hoe zie je je schrijvers toekomst na je eerste boek?
Ik hoop zeker meerdere boeken te mogen uitgeven en hoop daarnaast om op een dag genomineerd te worden voor de Jongere Jury! :)
Wil je meer over Linda weten? Kijk op haar site en twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3