Translate

14 jul 2013

Daily | be sure

Iedereen heeft het wel eens: onzekerheid. De één wat vaker dan de ander; dit kan heel natuurlijk zijn, maar soms is hier ook een oorzaak voor: gepest worden, omstandigheden thuis, etc., etc.. kortom je houd niet van jezelf. Ja, je leest t goed, als je niet van je zelf houd, hou je ook niet van een ander en als je niet van een ander houd voel je je eenzaam, als je eenzaam bent denk je vaak dat je niet goed genoeg voor iemand bent en hou je nog minder van jezelf
Het is een cirkel, misschien ken je het al wel:



Man slaat vrouw. Vrouw slaat kind. Kind schopt kat. Kat krabt hond. Hond bijt man. Man slaat vrouw. etc., etc..

Zorg er voor dat de cirkel bij jou stopt! Want als jij er mee door gaat, komt het weer bij je terug en hoe vaker je de cirkel doorzet, hoe heftiger het iedere keer wordt.

Dit hele verhaal ben ik begonnen omdat ik, net als iedereen, ook wel eens onzeker ben, eigenlijk nog best vaak. Maar dit heeft mij wel gemaakt tot wie ik nu ben. Ik ben de brugklas begonnen in Gymnasium, in Latijn was ik best goed: allemaal 7s 8en en 9s, maar in wiskunde ben ik echt niet goed. Ik heb er toen zelf voor gekozen om naar atheneum te gaan zodat ik meer tijd voor wiskunde zou hebben. Sommige mensen vonden dit raar en waren het niet met me eens dat dit verstandig was. Heel even was ik onzeker maar toen dacht ik "Weetje, zoek het uit! It's my choise! Als ik gelukkig ben met mijn keuze, laat mij dit dan gewoon doen.". Ongeveer in het midden van het jaar heb ik zelfs besloten om havo te gaan doen. Toen ik dit bekend maakte, waren er nog veel meer mensen die het hier niet mee eens waren: ze vonden het zonde, als ik een vwo brein heb, waarom zou ik dan een kans vergooien?!? Nou, dit is simpel; als ik verder zou gaan met atheneum, zou ik geen tijd meer over hebben om dingen naast school te doen: sport, hobby's, afspreken met vrienden, schoolkrant...

Telkens als ik me onzeker voel denk ik aan deze kleine 'zelf-test'














Neem deze test over en zie zelf hoe je je beter gaat voelen!

Oké, wat heeft dit met journalistiek te maken?
Simpel! Toen ik een paar jaar terug zeker wist wat ik wilde worden, waren er veel mensen die mij niet geloofden, 'Ik was nog zo jong, dus ik kon nog vaak van gedachte veranderen.' veel mensen zeggen nog steeds dat ik naïef ben om te geloven dat ik al weet wat ik wil worden.
Gelukkig zijn er ook mensen die mij steunen en helpen om mijn doel te bereiken :-)

Geloof in jezelf, je bent wie je bent!
Be Sure!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3