Translate

22 feb 2014

Nederlands & flow

Laatst schreef ik over mijn lerares Nederlands. En kon je lezen dat ze altijd heel inspirerende verhalen heeft. Nu lees je weer een klein verhaaltje.

Een tijdje geleden hadden we het over zinsopbouw. Een aantal leerlingen vonden dit erg moeilijk en hadden er totaal geen zin meer in. Tijdens het nakijken van het huiswerk, zat iedereen met de handen in het haar. Mijn lerares had het al snel in de gaten en vertelde over haar nieuwe verslaving. Namelijk: Flow! Misschien ken je het spelletje wel?  :
Bij dit spel is het de bedoeling dat je de lijnen verbind en het hele veld vol maakt. In eerste instantie had iedereen eerst echt geen idee wat dit verhaal met Nederlands te maken had. Later werd het uitgelegt:
Je moet Nederlands als een puzzel zien, een zin kan in principe maar op één manier geschreven worden. En, oké, je hebt verschillende tijdsbepalingen, maar dat kun je zien als de verschillende levels zien.

Ik hoop dat je het net zo inspirerend vond als ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3