Translate

16 jun 2015

het einde is in zicht!

Nog maar twee weken en dan is het alweer zomervakantie! Uitrusten, feestjes, zwemmen, langere dagen; heerlijk. Ik heb er zin in. Maar nog even blokken, we hebben nog tien toetsen. Ook voor vakken die ik volgend jaar niet meer heb.
Best zwaar als ik eerlijk ben. Het klinkt ideaal als je je hele schoolplan al hebt. Maar des te zwaarder is het als je lessen moet volgen waarvan je weet dat je die niet nodig hebt... Des al niet te min ga ik nog met opgeheven hoofd door, het einde van de "onnodige" vakken is in zicht. Ik kies bewust voor de aanhalingstekens; ook al heb ik de vakken niet dagelijks nodig, het kan later altijd van pas komen!

Iets wat ik niet snap is dat, hoe lekker het soms ook is, heel veel leraren als de laatste toets geweest is, stoppen met lesgeven. Ze starten dan gewoon een film. Dit kan dus betekenen dat je dik twee weken film kijkt en niets bij leert. Dit kan je echter wel veel schelen in het volgende schooljaar. Begrijp me niet verkeerd, het is soms ook heel fijn. Maar ergens klopt het natuurlijk niet. Niet iedereen is overal goed in. Juist in de laatste lessen kun je dat wat je nog steeds niet snapt vragen en bijles krijgen...

Ik ben benieuwd of het bij jullie ook zo gaat op school, laat het me weten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3