Translate

31 okt 2015

Toekomst switch op korte termijn

Na een poosje dibben en dubben ben ik eruit gekomen: 'Ja, toch maar wel...'.
Ook al ging het zo goed, kon ik het zonder strategieboekje en vond ik het nog leuk ook; kies ik er voor om toch naar het profiel C&M te gaan. Economie is leuk en kun je bij verschillende dingen gebruiken, het is ook nog een voorsprong op de HBO, maar ik ben toch blij dat ik deze keuze gemaakt heb.

Maar, waarom dan?
Ik moest er zoveel tijd in stoppen dat ik mijn andere vakken liet verstoffen. Het kwam geregeld voor dat mijn ouders me om 22.00 van mijn huiswerk moesten halen. En op zich is dat niet zo'n rare tijd voor sommigen onder ons, maar het verhaal veranderd als ik je vertel dat ik dan om 16.00 al was begonnen. Daarbij moet je een pauze van circa een uur bij rekenen. Maar ook met die pauze zou je aan een totaal van vijf uur huiswerk tijd komen. Veel te veel natuurlijk! Dus ook al vond ik het leuk om te doen en kan het een voordeeltje opleveren bij mijn studie, heb ik het toch laten vallen...

De overige vakken houd ik natuurlijk wel. Het enige vak wat ik erbij krijg is tekenen, wat gecombineerd wordt met kunstgeschiedenis. Het totale pakket bestaat dan uit de kernvakken (Nederlands, Engels, wiskunde en rekenen), Duits, wiskunde A, CKV, maatschappijleer, geschiedenis, aardrijkskunde en, uiteraard, LO. Wiskunde had ik kunnen laten vallen, wat het meest logische zou zijn geweest, het is tenslotte ook een tijd opslokkend  vak. Maar om de studie communicatie te doen, heb je wiskunde nodig. Dus in plaats van een extra taal kies ik dan maar voor wiskunde. Ik ga in ieder geval geen uitdaging in de weg!

Nu ben is mijn vraag aan jullie welk profiel jullie hebben en of jullie nog steeds blij zijn met jullie keuze. Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3