Translate

28 dec 2015

Studie keuze ~1

Alweer een poosje terug had ik een studie voorlichting middag. Met alle drukte, je kent het wel, stapten we in de bus. Op naar Leeuwarden!

Oke, goed onthouden: Bus 1, Sneek. Je zal t maar meemaken, kom je 's avonds in Drachten aan... Oke, snel de plattegrond erbij en zoeken naar lokaal D2.0044. Pffft wat een groot gebouw en wat een drukte! Ik voel me net weer een brugsmurfje ;)
Mijn eerste voorlichting had ik gekozen voor bedrijfskunde MER, helaas kwam ik erachter dat deze tak van management meer de economische kant op gaat... En zoals je vorige keer al vertelde, heb ik economie net laten vallen.  Bedrijfskunde MER is dus niet voor mij weggelegd.

De tweede voorlichting was Communicatie en multimediadesign. Ik twijfelde al een poosje wat ik leuker vond: communicatie, communicatie en multimedia design of media, informatie en communicatie. Ik ben er dus in ieder geval achter dat ik communicatie en multimediadesign niet leuk vind. Dit is meer doelgericht en ik denk dat ik meer naar de theoretische kant op zoek ben. Nog even verder zoeken dus.

De derde voorlichting was niet zozeer een studie. Maar ging meer over een tussen jaar en waarom je hiervoor zou moeten kiezen. Zo heb je verschillende 'soorten' tussen jaren. Leren, au pair, high school in ± 20 landen, backpacken, etc. Leuk! Maar ik ben van mening dat je beter eerst je studie kunt doen. Je zit dan immers nog in het leer ritme. En na je studie kun je ervaringen opdoen. Een jaar rondreizen en werken na je studie, dat ben ik van plan! Lijkt me super, ik wil de wereld zien   :)     . . .

Allemaal super leuk, maar ik ben er wel achter dat ik dit niet leuk genoeg vind om hier mijn baan van te maken. Ik ben benieuwd naar de opleiding "communicatie".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3